Alla Golfmedlemskap

Avgifter för 2022

Ansökningsformulär finns längst ner på sidan eller ring kansliet på tel. 0647 20609.
Vi garanterar snabb hantering.

Alla medlemskapstyper erhåller det grundläggande.

– Aktivt Golf-id för bokning av starttider
Inloggning till min golf
– Medlemskap i en golfklubb ansluten till SGF (Svenska Golfförbundet)
– Spelrätt beroende på medlemskapstyp
– Världshandicap
– Tillgång till utskrift av ett hcp-certifikat för spel utomlands.
– Tidningen Golfa

Försäkringar
Alla medlemmar erhåller SGF:s ansvarsförsäkring som omfattar spel i Norden och SGF:s olycksfallsförsäkring som täcker spel i hela världen.

FULLVÄRDIGT MEDLEMSKAP

I medlemskapet ingår :

Fritt spel på banan i Åre och det grundläggande i alla medlemskap.
Fritt spel vardagar vid Vallentuna golfklubb helger efter 14.00

Senior 4 400 kr (600 kr kan återbetalas efter 8 timmars engagemang).
  • Juniorer 1 500 kr (13–18 året). (300 kr kan återbetalas efter 8 timmars engagemang)
  • Juniorer 2 100 kr (18–21 året). (300 kr kan återbetalas efter 8 timmars engagemang)
  • Knatte 450 kr (upp t.o.m 12 år). Gäller barn till fullvärdig medlem alt. boende i Åre Kommun.
Ny inom golfen medlemskap i samband med kurs i grönt kort
  • Nybörjare 1 500 kr (första året). Introduktionsmedlemskap för dig som tagit grönt kort under innevarande år.
  • Studerande 2 000 kr (Heltidsstuderande med giltig studielegitimation.
  • Familj 10 000 kr (sammanboende föräldrar med hemmaboende barn i junior- eller knatteåldern (Familj =2+2)). (1200 kr engagemangspeng kan återbetalas efter 16 timmars arbete sammanlagt)
  • Veteran 2100 kr (65+) Gäller för 9 hål per dag, alla dagar. Vid spel 18 hål betalas greenfee för 9 hål.
  • Par mitt i livet 4 600 kr (Sammanboende föräldrar med barn upp tom 12 år erhåller 2 fullvärdiga medlemskap med 2 spelrätter. (600 kr kan återbetalas efter 8 timmars engagemang)
  • NYHET Come back efter två år. 1 900 kr Fullvärdigt medlemskap med spelrätt till dig som tar upp golfen efter uppehåll på minst 2 år.

GREENFEEMEDLEMSKAP

Ett greenfeemedlemskap passar troligtvis dig som spelar lite mindre.

I medlemskapet ingår:

• Grundläggande i alla medlemskap
  • 1 greenfeecheck
  • Greenfeerabatt vid spel på Åre golfklubb, pris 275:- per dag.
  • Pris 1400 kr

DISTANSMEDLEMSKAP

För dig som bor utanför Jämtland Härjedalen och som vill ha Åre Golfklubb som hemmaklubb.

I golfmedlemskapet ingår:

• Grundläggande i alla medlemskap.
  • Pris  695 kr.
  • Vid spel på Åre golfklubb erhålls en lägre greenfee motsvarande länsgreenfee.

PASSIV MEDLEM

Du kanske vill ta en paus i ditt golfspelande men ändå vara kvar som medlem och stödja Åre golfklubb.
Seniorer och juniorer betalar då 400 kr.

BETALNING

Vi skickar faktura men betalning kan även göras med swish efter överenskommelse. Swish 1236525570