FAQ – Här tar vi upp vanliga frågor och information om Åre Golfklubb

Så att vi vet att du är här och att alla avgifter är betalda och praktisk information om dagen. Ankomstregistrera dig i receptionen eller i appen MG golf.

1) Betala gärna din bokade starttid online. Logga in på Min Golf.
2) I receptionen dagtid 9.00-17.00 och 9.00-16.00 helger.
3) I greenfeebåset vid klubbhuset med swish eller kontant.

Vid varje green finns kryssmarkeringstolpar med X-markeringar som visar vägen till nästa hål. Vanligt att gäster går fel från hål 1 till hål 2. Vänster över vägen är det korrekta.
Tryckt banguide finns att köpa i shopen til självkostnadspris 60 kr.
Ladda ner digital banguide (livecaddie) som är gratis

– Rangekort finns att köpa och ladda i receptionen.
– Betala med kort vid bollmaskinen.
– Undvik att slå bollar över nätet då dem oftast försvinner i mossan.
– Att spela över maskinhallen (röda huset) medför fara för andra samt egendom.
– På övningsgreen använder vi egna bollar och vi lagar nedslagsmärken efter träning.

Vi gillar källsortering, använd miljöstationen vid parkeringen samt sorteringen vid rangen och klubbhuset.

Framförallt så saknas vatten och avlopp ute på banan. Toalett finns inne i klubbhuset och är öppet 0-24.

Vi har ett litet café som serverar varmkorv, mackor, toast, bullar, sötsaker, kaffe, te, kalla drycker, glass. Läs mer om vår café

Vi har en parkering där det går utmärkt att parkera din husbil eller husvagn i samband med spel. El finns att ordna för två fordon mot avgift. Det finns inga duschar men vi har toalett inne i klubbhuset.