Distansmedlemskap

”Vad roligt att du vill bli medlem i vår golfklubb! Här kan du enkelt registrera dig och välj Distansmedlemskap.

En verifieringskod skickas till den angivna mejladressen. Denna kod behöver hämtas och fyllas i för att slutföra ansökan.

När du registrerar dig godkänner du samtidigt klubbens villkor för medlemskap.

Efter registrering loggar du in i Min Golf och betalar avgiften på Mina sidor. Har du inte varit medlem i en golfklubb tidigare får du ett mejl med inloggningsuppgifter och instruktioner till Min Golf.

Efter betalning är ditt medlemskap aktiverat. Kontrollera gärna att dina kontaktuppgifter i Min Golf stämmer!”

DISTANSMEDLEMSKAP i skidåkarnas golfklubb är till för dig som bor utanför Jämtland Härjedalen.

• Snabb service om du behöver personlig hjälp, ring bara 0647-206 09
  • Medlemskap i en golfklubb ansluten till SGF (Svenska Golfförbundet)
  • Aktivt golf-id
  • Bokning av starttider
  • Lägre greenfeeavgift vid spel på Åre golfklubb (400 kr för 2023)
  • Inloggningsuppgifter till Min Golf
  • Världshandicap
  • Tillgång till utskrift av ett hcp-certifikat för spel utomlands
  • Vid spel på Åre Golfklubb erhålls en lägre greenfee motsvarande länsgreenfee
  • Besök Åre och boka ett golfpaket
  • Försäkring (alla medlemmar erhåller SGFs ansvarsförsäkring som omfattar spel i Norden och SGFs olycksfallsförsäkring som täcker spel i hela världen)

BETALNING
När du har fyllt i ansökan syns dina avgifter i Min Golf. Logga in där och klicka på Obetalda avgifter, där kan du enkelt betala och bli aktiverad direkt. Här finns en instruktion.