Banbeskrivning

Par 4 Hcp 15
Gul tee 290 meter
Röd tee 260 meter
Utslag vid drivingrangen, stor bred fairway med en träddunge före green. Rund green med en grund bunker till höger.

TIPS: Ideal är 170 meter rakt från tee, om du slår långt, då går du över dungen till vänster. Största faran: out vänster.

HÅL 2

Green hål 2 nylundstam
Par 4 Hcp 1
Gul tee 375 meter
Röd tee 320 meter
Banans svåraste!? Du slår rakt och lagom långt för att med nästa slag träffa green. Blir utslaget kort kan du gena över skogen.

TIPS: Vill du göra par på banans svåraste hål måste du vara aggressiv och långt från tee. Annars, spela hålet som par fem.

HÅL 3

Green hål 3

Par 5 Hcp 13
Röd tee 385 meter

Vägen och diket mitt på hålet kräver taktiskt tänkande för placering av bollen med andra och tredje slaget.

TIPS: Lätt att nå på tre slag, lätt att nå på två för dig som slår långt. Men se upp, det finns problem både höger och vänster.

HÅL 4

Green hål 4
Par 4 Hcp 3
Gul tee 350 meter
Röd tee 285 meter
Smal fairway att träffa på utslaget. Trevlig green inbäddad av granar.

TIPS: Inga problem från tee. Försök få bollen mot vänster sida, annars får du ett hopplöst långt andraslag.

HÅL 5

Green hål 5

Par 3 Hcp 5
Gul tee 150 meter
Röd tee 110 meter

Korthål med lurig damm till höger om långsmal green.

TIPS: Ta gärna en extra klubba. Ju längre du slår, ju mer har du att landa bollen på.

HÅL 6

Hål6
Par 5 Hcp 17
Röd tee 370 meter

TIPS: Långt men brett! Här finns alla chanser för den som slår långt att nå green på 2 slag. Eagle-chans…

HÅL 7

Green hål 7Norrmontage
Par 4 Hcp 9
Gul tee 295 meter
Röd tee 230 meter
Ett trevligt hål som avslutas med en mycket vackert belägen green vid Indalsälven.

TIPS: Ta vattnet vänster ur spel med ett kort utslag, andra slaget över några träd. Inga problem! Slår du långt kan du driva green. En hög fade rekommenderas.

HÅL 8

Hål 8
Par 3 Hcp 7
Gul tee 140 meter Par 3
Röd tee 120 meter Hcp 15
Ett vackert hål med älven parallellt på vänster sida. För kort klubba och du stannar i svackan före green.

TIPS: Inga dolda faror, ett relativt lätt hål.

_____________________________________________________________
HÅL 9

Hål 9 green himmelICA_Duved_logo
Par 4 Hcp 11
Gul tee 315 meter
Röd tee 285 meter
Sista hålet före fikapaus! Hålet kräver ett bra utslag för att belönas med bra score.

TIPS: Svårigheten är från tee, djup ruff och skog vänster, out höger mot rangen. Kan du slå förbi dungen till höger så har du ett generöst landningsområde.

HÅL 10

Green 10Wersén;s logga
Par 5 Hcp 12
Röd tee 370 meter
Detta hål har ett längsgående dike som synnerligen påverkar spelet. Spela taktiskt och du belönas gott!

TIPS: Ett av banans svåraste! Här måste du träffa fairway på de två första slagen, annars kommer både dubbel- och trippelbogey snabbt.

HÅL 11

Green 11
Par 4 Hcp 2
Gul tee 345 meter
Röd tee 280 meter
Här ligger myren nära fairway. Några hjortron kan du säkert hitta om slicen drabbar dig.

TIPS: Fairway är faktiskt bredare än du tror när du står på tee. En miss straffas med ett vattenbesök både höger och vänster. Våga chansa lite från tee, våga slå långt.

HÅL 12

Green 12

Par 4 Hcp 14
Gul tee 305 meter
Röd tee 270 meter
Väl ute ur skogen har du ett lätt inspel mot green. Här hålar du ut med viss lättnad, efter att ha passerat vår beryktade triangel.

TIPS: Ett dogleg vänster utan större svårigheter. Andraslaget är uppför och ofta motvind (västan). Ta en extra klubba.

HÅL 13

Hål 13Hotell Åregården
Par 4 Hcp 6
Gul tee 335 meter
Röd tee 300 meter
Kuperat hål med bäckravin 120 meter före green. Syns inte från utslagsplatsen.

TIPS: Längdkontroll är nyckeln till detta hål. Lång från tee och du får ett svårt nedförsläge, kort och du når inte in på andraslaget. Hellre lång än kort! Håll dig borta från vänstersidan på green.

HÅL 14

14 green

Par 3 Hcp 18
Gul tee 90 meter
Röd tee 70 meter
Banans lättaste hål. Om du går hole-in-one på tävling, har du vintersemestern räddad… Skistar Åre sponsrar med säsongskort i Åres liftsystem

TIPS: Hålet ser lätt ut, men se upp! Banans kanske mest treputtade green.

HÅL 15

Green 15 himmel

Par 4 Hcp 16
Gul tee 335 meter
Röd tee 300 meter
Ett öppet hål med greenen omgärdad av liten damm och två bäckar.

TIPS: Ett av mina favortihål. Svårigheten är andraslaget då vattnet gör det omöjligt att landa kort green. Slå inte för långt från tee, då får du ett svårt pitchavstånd på ca 50 meter.

HÅL 16

Hål 16Head ny
Par 4 Hcp 4
Gul tee 390 meter
Röd tee 350 meter
Här kan drivern äntligen få komma till tals på allvar. Långt par 4 hål med långsmal green.

TIPS: Banans i särklass längsta par 4. Slå så långt du bara kan och undvik att hooka. Har du hittills inte slagit en drive så är det dags nu!

HÅL 17

Fairwai 17 nr 2
Par 5 Hcp 10
Röd tee 370 meter
Ytterligare ett hål som lockar dig att använda drivern. Se upp med bäcken som skär rakt över fairway. Upphöjd green!

TIPS: Inspelet är det svåra med detta hål. Nivåskillnaden mellan fairway och green gör det omöjligt att få fast bollen om du inte slår en mycket hög boll. Du når aldrig över vattnet från tee i motvind!

HÅL 18

hål 18
Par 3 Hcp 8
Gul tee 160 meter
Röd tee 90 meter
Banans vackraste hål! Men älvens lilla vik före green har en magnetisk dragningskraft!

TIPS: Banans pärla, njut av utsikten. Beroende på vinden så slås här alltifrån wedge till drive. Är du osäker på klubbval, så ta en klubba extra. I värsta fall upp hamnar du på slänten bakom green men har fortfarande chans på par.

______________________________________________________________________

Ut       Gul 2805             Röd 2355