Kommittéer

Vi har många entusiaster i klubben som ställer upp eftersom de älskar golf i allmänhet och Åre Golfklubb i synnerhet. Ett stort tack till alla som engagerar sig lite extra!

Damkommitté

Varmt välkommen till Åre Golfklubbs Damkommitté! Vi arrangerar dels ett Damläger 15-16 juni och dels inbjuder vi till våra tisdagstävlingar över 9 hål. Du som vill träna tillsammans på banan, ha en trevlig kväll utomhus, är greenfeegäst eller du som vill känna tävlingsnerver.

Kom alla tisdagskvällar, eller en tisdag då och då. Anmälan via Min Golf eller till receptionen senast 12.00 tisdagar. Avgiften är 60 kr. Första boll går ut 18.00. Lottning innan start och kvällen avslutas med prisutdelning vid klubbhuset.

Damkommittén / Mia Carlsson, Cattis Köster, Anette Backström och Anna Svensson
Kontakt: call.ec@hotmail.com

Du kan hitta tävlingsprogrammet HÄR

Herrkommitté

Välkommen till en ny säsong på Åre Golfklubb och välkommen till vår Herrkommitté!

Vi arrangerar varje vecka onsdagstävlingar över 9 hål, eller Prons Pokal som vi kallar dem. Dessa onsdagstävlingar är ett perfekt tillfälle att hålla i gång golfen, träffa klubbkompisar, få en trevlig social stund ihop på banan, men också med lite tävlingskänsla! Du som gäst/greenfeespelare är också varmt välkommen att vara med. Man kan spela en gång bara eller som några av oss, alla säsongens tillfällen!

Anmälan sker via Min Golf eller till receptionen senast 60 minuter innan start. Avgiften är 60 kr. Från starten i juni fram till sista augusti startar vi 18.00, sen under den mörkare tiden sker start 17.30. Lottning sker varje gång vid första tee, 5 minuter innan start.

Herrkommittén / J-O Berg och Andreas Dahlberg
Kontakt: janolovberg@gmail.com

Du kan hitta tävlingsprogrammet HÄR

Juniorkommitté

Självklart har vi en engagerad Juniorkommitté på Åre Golfklubb där vi genomför träning och andra aktiviteter för juniorer och ungdomar.

Junior- och ungdomsverksamheten riktar sig till alla, oavsett nivå eller tidigare erfarenhet av golf. Träningen är gratis, men för att få delta är det krav på medlemskap i Åre Golfklubb samt anmälan för att vara med på träningarna. Golfklubben har viss utrustning som är gratis att låna under träningarna.

Verksamheten genomförs utifrån ledorden:
Kamratskap, gemenskap, glädje och utveckling.

Varmt välkommen!
Juniorkommittén / Mattias Boxall, Joakim Ekeroth, Henrik Köhler och Petter Eklund
Kontakt: Mattias Boxall mattias@boxall.se

Du kan hitta mer om juniorerna HÄR

Veterankommitté

För dig som är lite äldre, 60+ och vill motionera och tycker om golf hoppas vi att du vill hänga med oss! Vi träffas varje vecka på Torsdagsgolfen över 9 hål.

Vi spelar ofta slaggolf. För att spelet ska vara socialt och trevligt så spelar alla som regel från Röd tee (gul tee får självfallet också användas). Vi försöker att samlas 09.30 torsdagar, anmäler oss i receptionen och betalar 50 kr för spel med efterföljande fika.

Du kan hitta mer om torsdagstävlingarna HÄR

Veterankommittén / Carl
Lago-Lengquist och Anders Edholm